حفظ و ارتقا حقوق ذینفعان
ذی نفعان، افراد و گروهها و سازمانهایی هستند که روی اقدامهای یک سازمان تأثیر میگذارند یا اینکه اقدامهای سازمان روی آنها تأثیر میگذارد.
شرکت کالسیمین در راستای حفظ و ارتقای ذینفعان خود، تعهد و پاسخگویی به کلیه ذینفعان، اعتماد و احترام به تأمین کنندگان و جلب رضایت مشتریان از طریق حفظ کیفیت محصولات، پایبندی به تعهدات و تحویل به موقع، اقدام به شناسایی ذینفعان و همچنین تعیین و اولویت بندی خواسته ها و انتظارات آنها و نیازهای فعلی و آتی آنها نموده است.که مطابق جدول زیر می باشد.
جدول – ذینفعان شرکت کالسیمین
ذینفعان |
خواسته ها |
سهامداران |
افزایش سود و قیمت سهام |
گروه توسعه معادن روی |
تبعیت از استراتژیها،دستورها و سودآوری |
هیئت مدیره |
تحقق برنامه ها و استراتژیها |
مدیران و کارکنان |
بهبود مستمر در تمامی امور و استقلال کافی در تصمیمات،ارائه آموزش و امور رفاهی،امنیت شغلی و اشتغال پایدار،احترام،منزلت و ایمنی |
تأمین کنندگان |
پرداخت به موقع مطالبات،حداکثر کردن حجم سفارشات،خوش حساب بودن |
جامعه(مردم منطقه،مسئولیت اجتماعی و NGOها) |
رعایت اصول زیست محیطی،اشتغالزایی،کمکهای مادی و معنوی |
دولت(اداره محیط زیست،تأمین اجتماعی،اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعت،اداره بهداشت) |
رعایت قوانین و الزامات زیست محیطی،اندازه گیری آلاینده ها و رعایت استانداردهای تولید محصول،حق بیمه،رعایت قوانین الزامات کاری و بازنشستگی |
اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان |
استفاده بهینه از خاک معدن |
بانکها و مؤسسات مالی |
بازپرداخت به موقع وامها،خوش حسابی و گردش نقدینگی بالا |
حسابرس و مؤسسات اعتبارسنجی |
شفاف سازی اسناد مالی و اطلاعات به موقع |